schémata | rady | návody | postupy | odpovědi | seznamy | články |

Výměna těsnění pod hlavou (Wartburg, Barkas)


demontáž hlavy z motoru

  • vypustit chladící kapalinu, povolit spony na hadicích na vodní pumpě a na domečku termostatu a sundat hadice,
  • očistit závity svorníků, mírně namazat a povolit matice svorníků hlavy motoru (pozor na silné podložky pod maticemi),
  • v případě, že se podaří povolit i svorníky z bloku motoru, je nutné je vytáhnout zcela a na místo vrátit až při opětovné montáži a zatáhnout na maximum (případně i zalepit),
  • občas se stává , že jsou svorníky hodně zoxidované / a zarostlé v hliníkové hlavě, pak je nutné je při montáži důkladně očistit / vyměnit, ošetřit,
  • hlava se (pokud nebyla sundávána delší dobu) sundává dost obtížně, tahem nahoru a mírným poklepem na hrany (pozor na deformaci hran a dosedací plochy)

 

 

montáž hlavy válců na motor

  • den dopředu si připravit nové nepoškozené těsnění a naložit ho do oleje,
  • vždy nové těsnění pod hlavu, stav těsnění, nemělo by být ohnuté, zlomené, rozmočené, oplechování orezlé, prasklé, poškozené,
  • je potřeba důkladně odstranit všechny pozbytky starého těsnění z dosedacích ploch bloku motoru i z hlavy válců,
  • vyčistit (co to půjde) kanálky pro chlazení,
  • zkontrolovat, případně očistit karbonové úsady ze spalovacího prostoru válce, víka pístu, i kroužek nad HÚ pístu,
  • namontovat a dotáhnout nebo jen zkontrolovat dotažení všech svorníků,
  • nasazení nového těsnění přes svorníky,
  • namazání svorníků vysokoteplotní vazelínou - omezí se tím oxidace a zarostení svorníků v hlavě,
  • nasazení hlavy přes svorníky na místo, lehké zatažení matic (pod matice u starších motorů patří silnější podložka, u novějších pak klasická podložka, ale nikdy ne pérovka,
  • dotažení hlavy, pořadí dotažení dle obrázku, utahovací moment je 50 Nm + 30° (já utahuju na 60 Nm),
  • nasazení všech hadic chlazení, zapáskování, připojení čidla teploty, nalití chladící kapaliny, odvzdušnění (i topení)
  • kontrola těsnosti a dotažení matic hlavy po ujetí cca 50 km a ohřátí na provozní teplotu,
  • po ujetí asi 1000 km se na studeném motoru znovu dotáhnou matice o 10°.

 


      |      studiovisual.cz     |      eisenacher.cz      |      trabime.cz      |      wartburg-klub.cz      |      krteracingteam.cz      |      vodacci.cz      |

X

Right Click

No right click