schémata | rady | návody | postupy | odpovědi | seznamy | články |

Seřízení zapalování Trabant


  • velmi zjednodušený návod, podle kterého jde ale zapalování seřídit překvapivě přesně i na cestě,
  • k seřízení podle tohoto jednoduchého návodu je potřeba v ideálním případě je úchylkoměr (hodinky) s vhodným nástavcem, plochý šroubovák... Když nejsou k dispozici hodinky, postačí pro méně přesné nastavení i druhý šroubovák. 

Zapalování lze seřídit i podle ucha, ale to už chce dost zkušeností, odvahu a pevnou ruku. Jde to, jsou na to svědci. cool


      Na válci č.1 (více do středu vozu) nastavíme co nejpřesněji horní úvrať tak, že do válce otvorem svíčky vložíme šroubovák a lehce tlačíme na píst. Zároveň pomalu otáčíme vrtulí ventilátoru po směru hodinových ručiček (po směru otáčení motoru) tak, abychom přesně nalezli moment, kdy se píst již nepohybuje nahoru ale zastavil se před pohybem dolů. To je správný moment pro nastavení předstihu.

      Pokud toto místo přejedete, musíte se velmi vrátit vzad a znovu najíždět do HÚ. Chybou by bylo, pokud by se "HU" nastavovala z protisměru vracením proti hodinovým ručičkám, a to z důvodů vymezení vůlí klikového mechanismu. Po nalezení optimální polohy zasuneme do VN botky (fajky) prvního válce svíčku, tu vhodně ukostříme a zapneme zapalování. Pootáčením celé zapalovací desky nastavíme předstih tak, aby jiskra přeskočila přesně v "HU" prvního pístu. Deskou je potřeba jemně pootáčet většinou po směru hodinových ručiček. Na této přesnosti velmi záleží kvalita budoucího chodu motoru. Jestli jsme dosáhli toho, že jiskra přeskočí přesně v HU, dotáhneme šroubky M4 držící desku, dotáhneme justační šroubek M3 a znovu se přesvědčíme, že se dotažením desky nic na seřízení nezměnilo, protože zde se může projevit právě deformace desky a to vždy negativně.

      Pokud je vše v pořádku, provedeme to stejné seřízení na druhém válci, zde ale již netočíme celou deskou, ale pouze její pomocnou otočnou destičkou nesoucí kontakt druhého válce.


      On cylinder no. 1 (more towards the center of the car) we set the top deadpoint (“HU”) center as precisely as possible by inserting a screwdriver into the cylinder through the spark plug hole and lightly pressing the piston. At the same time, we slowly turn the fan propeller clockwise (in the direction of engine rotation) in order to find exactly the moment when the piston no longer moves up but stops before moving down. This is the right moment to set the advance.

      If you pass this place, you have to go back a lot and enter "HU" again. It would be a mistake if the “HU” was adjusted from the opposite direction by returning counter-clockwise, for reasons of limiting the play of the crank mechanism. After finding the optimal position, insert a spark plug into the HV shoe (pipe) of the first cylinder, ground it appropriately and turn on the ignition. By rotating the entire ignition plate, we set the advance so that the spark jumps exactly at the "HU" of the first piston. The board needs to be turned gently, usually in a clockwise direction. The quality of the future operation of the engine depends very much on this accuracy. If we have achieved that the spark jumps exactly in the HU, we tighten the M4 screws holding the plate, tighten the M3 adjustment screw and make sure again that nothing has changed in the adjustment by tightening the plate, because it is precisely the deformation of the plate that can manifest itself here, and always negatively.

      If everything is in order, we perform the same adjustment on the second cylinder, but here we no longer rotate the entire plate, but only its auxiliary rotating plate carrying the contact of the second cylinder.


      |      studiovisual.cz     |      eisenacher.cz      |      trabime.cz      |      wartburg-klub.cz      |      krteracingteam.cz      |      vodacci.cz      |

X

Right Click

No right click