Předpokládám, že budeme pomalu bobtnat. Otázek, které se neustále opakují, je dost a dost a odpovědi na ně mohou být průběžně upravovány a doplňovány.

Vyhledávání je založeno hlavně na klíčových slovech - štítcích, které jsou vybrány u každé odpovědi. To samozřejmě neznamená, že vyhledávání nefunguje z fulltextu.
Velké poděkování patří Láďovi, Vláďovi, Petrovi, Honzovi, Kubovi, Martinovi, Tadeášovi, Pepovi, Jirkovi, Karlovi, Radkovi, Vojtovi, Davídkovi, Jiukovi, Márovi, Vencovi a Kaulovi s Uďou... A vlastně všem okolo mně. ;)

 

Záměna motorů pro Wartburg a Barkas

Chytráci a rádoby všeználci tvrdí, že motory jsou stejné a záměnné. NEJSOU!

Už fabrika v oficiálních dokumentech přísně zakazovala použití motoru Wartburg do vozů Barkas a bylo jedno, jestli do provedení KB nebo HP.

Proč? Protože:

  • jiné výfukové svody, mírně jiná hlava válců, jiný domeček termostatu, a další věci, které se dají přemontovat nebo snadno zaměnit...
  • setrvačník
  • ojnice
  • kliková hřídel (nejmarkantnější rozdíl je vidět na fotkách dole)

Důvody:

  • potřeba vyššího točivého momentu
  • nutnost větší pružnosti motoru - laicky řečeno - díky těžším dílům motor dokáže "uschovat" daleko větší množství kinetické energie a ve spojení s výrazně kratší převodovkou umožňuje pohodlnější a bezpečnější jízdu
  • možnost daleko vyššího opotřebení dílů a tím výrazně kratší životnost

Dá se to poznat:

  • ano, dá - ideálně vědět, z jakého auta je motor demontován
  • podle hlavy, setrvačníku, domečku termostatu
  • podle "křídel" (boční pomocné držáky motoru)
  • po demontáži a rozborce podle klikovky
   
kliková hřídel Barkas kliková hřídel Wartburg