ÚPRAVY NA MOTORU W353
ZA ÚČELEM ZLEPŠENÍ NEBO ZVÝŠENÍ VÝKONU
(2. část)

zlepšovací návrh:

autor: Jiří Snížek
spolupráce: J. Hoďánek


JAKÉ JSOU MOŽNOSTI K ZLEPŠENÍ VÝKONU?

      Úpravy k zlepšení výkonu motoru 353 je možno shrnout v podstatě do tří skupin a to:

1. U motorů, které trpí maštěním svíček a z toho plynoucím vynecháváním se ztrátou výkonu, provázenou často "střílením" do karburátoru a výfuku, je možno docílit zlepšení úpravou karburátoru. 

      Podrobné pojednání o této otázce je předmětem samostatné stati, ve které je zpracováno zdůvodnění tohoto jevu, i přesný návod na provedení potřebné úpravy. Návod je označen indexem M1.

 

2. Souhrn úprav, které v jistém smyslu vylepšují činnost motoru jako celku.

      Jde v podstatě o úpravu palivového čerpadla, úpravu sacího potrubí, seřízení zapalování a o výměnu řemenice k náhonu chladícího čerpadla a ventilátoru. Mimo to, v případech výrazně nižšího výkonu je možno provést kontrolu, případně úpravu rozvodových kanálů.

 

3. Úprava motoru na vyšší výkon, t.j. 60 - 65 k.

      Tato úprava obsahuje několik operací a to:

  • úpravu rozměrů a vyleštění rozvodových kanálů
  • úpravu pístu
  • snížení hlavy válců
  • jiné sací potrubí
  • dva horizontální karburátory.

      Zde je ovšem třeba počítat s tím, že vyšší výkon se získá za cenu značného zvýšení spotřeby paliva, a to v případě až na 14 1/100 km. Proto je třeba napřed uvážit rentabilitu takového zásahu, neboť provedené změny jsou nevratné.

 

 <= Úpravy na motoru W353 (1. část) | Úpravy na motoru W353 (3. část) =>


|     |      |   trabime.cz   |   twrc.cz   |   krtekracingteam.cz   |      |      |

 

X

Right Click

No right click