ÚPRAVY NA MOTORU W353
ZA ÚČELEM ZLEPŠENÍ NEBO ZVÝŠENÍ VÝKONU
(2. část)
zlepšovací návrh:
autor: Jiří Snížek
spolupráce: J. Hoďánek
JAKÉ JSOU MOŽNOSTI K ZLEPŠENÍ VÝKONU?
Úpravy k zlepšení výkonu motoru 353 je možno shrnout v podstatě do tří skupin a to:
1. U motorů, které trpí maštěním svíček a z toho plynoucím vynecháváním se ztrátou výkonu, provázenou často "střílením" do karburátoru a výfuku, je možno docílit zlepšení úpravou karburátoru.
Podrobné pojednání o této otázce je předmětem samostatné stati, ve které je zpracováno zdůvodnění tohoto jevu, i přesný návod na provedení potřebné úpravy. Návod je označen indexem M1.
2. Souhrn úprav, které v jistém smyslu vylepšují činnost motoru jako celku.
Jde v podstatě o úpravu palivového čerpadla, úpravu sacího potrubí, seřízení zapalování a o výměnu řemenice k náhonu chladícího čerpadla a ventilátoru. Mimo to, v případech výrazně nižšího výkonu je možno provést kontrolu, případně úpravu rozvodových kanálů.
3. Úprava motoru na vyšší výkon, t.j. 60 - 65 k.
Tato úprava obsahuje několik operací a to:
- úpravu rozměrů a vyleštění rozvodových kanálů
- úpravu pístu
- snížení hlavy válců
- jiné sací potrubí
- dva horizontální karburátory.
Zde je ovšem třeba počítat s tím, že vyšší výkon se získá za cenu značného zvýšení spotřeby paliva, a to v případě až na 14 1/100 km. Proto je třeba napřed uvážit rentabilitu takového zásahu, neboť provedené změny jsou nevratné.
<= Úpravy na motoru W353 (1. část) | Úpravy na motoru W353 (3. část) =>