Zapojení zásuvky tažného zařízení
(Uvedené barvy vodičů vycházení z norem ISO, ale u každého přívěsu se mohou lišit. Je potřeba si správnost zapojení vždy ověřit měřením.)
7 pin 12V - typ 12N (ISO 1724)
- užíváno i na starších vozech (i z produkce IFA koncernu) s 6V instalací
- nejčastější a nejstarší typ zásuvky/zástrčky
- užívaná "od pravěku"
- bez možnosti rozšíření nebo připojení "inteligentních" přívěsů
13 pin 12V - typ WeSt
- používaná vzácně
- lze do ní bez úprav zapojit i 7 pin
- umožňuje připojení "inteligentních" přívěsů s funkcí dobíjení interního aku
13 pin 12V - typ Jaeger (minimální obsazení, ISO 11446)
13 pin 12V - typ Jaeger (plné obsazení, ISO 11446)
7 pin 24V - hlavní 24V (ISO 1185)
- zdánlivě sem nepatřící, ale s trochou nepozornosti a snahy (čti násilí) je tam uživatel schopen připojit klasickou 7 pin a to se pak dějí věci...
7 pin 24V - doplňková 24S (ISO 3731)
- zdánlivě sem nepatřící, ale s trochou nepozornosti a snahy (čti násilí) je tam uživatel schopen připojit klasickou 7 pin a to se pak dějí věci...
Zásuvek (a zástrček) na propojení vozidla a přívěsu je ale daleko víc (např. 15 pin SecoRüt 40110, která umožňuje i ABS). Tohle jsou jen ty, se kterými je možné asi tak nejběžněji se na našich silnicích potkat. V praxi jsou pro nás použitelný jen první 3 typy (12N a Jaeger) odshora.
Samostatnou kapitolou jsou pak speciální přívěsy a instalace nebo zásuvky a propojení vozidel a přívěsů (třeba) z US.