Spojková sada Wartburg - provedení, vývoj a záměny dílů


IFA F9, Wartburg 311/312/353

  • do 7/1967 (převodovka technicky velmi podobná W311, následně v 7/1967 změna na převodovku typu "W353")
  • průměr lamely ø 180 mm
  • kotouč spojky s obložením (lamela) - kat. č.: 3530085000 (kat. č.  426150110)
  • lamela - tlumení kmitů a rázů gumovými segmenty
  • přítlačný kotouč spojky úplný - kat. č.: 3530085010 (kat. č.  426150171)
  • skládaný přítlačný talíř, přítlak zajištěn pružinkami (6x dvojitá skládaná vinutá pružina v domku)
  • přítlačný talíř (přítlačný kotouč spojky) nemá talířovovou pružinu, vypínání je zajištěno třemi segmenty s odpružením torzními pružinami


Wartburg 311/312/353 - nejstarší provedení

  • od 7/1967 (se změnou převodovky) do (???) 5/1969
  • průměr lamely ø 180 mm
  • lamela - kat. č.: 1800731104
  • lamela - tlumení kmitů a rázů vinutými pružinami (6x)
  • lamela - krátké "čůro" s tisícihranem
  • přítlačný kotouč spojky - kat. č.: 1800134101 (kluzná deska), +kat. č.: 1800116108 (kryt spojky), +kat. č.: 1800118101 (drátová pojistná pružina)
  • přítlačný talíř - kulatá tlačná plocha pro vypínací ložisko na talířové pružině 


Wartburg 353 - novější provedení

  • od cca 5/1969 (???) do 6/1985 (možno i do W312?)
  • průměr lamely ø 180 mm
  • lamela - tlumení kmitů a rázů vinutými pružinami (5x + 1x)
  • lamela - krátké "čůro" s tisícihranem
  • skládaný přítlačný talíř s pojistnou drátovou pružinou
  • přítlačný talíř - čtyřhranná dosedací plocha pro vypínací ložisko


Wartburg 353 - nejnovější provedení

  • od 06/1985 - JEN vozy s chladičem před motorem
  • průměr lamely ø 180 mm
  • lamela - kat. č.: 1800407191
  • lamela - tlumení kmitů a rázů vinutými pružinami (6x) nebo (5x + 1x) - lamela by měla být záměnná se starším provedením
  • lamela - krátké "čůro" s tisícihranem a (novější provedení) s delším "čůrem" a se šestihranem u "paty"
  • přítlačák - kat. č.: 1800717106
  • přítlačný talíř - nemá dosedací tlačnou plochu, vypínací ložisko se opírá přímo o předepjatou kotoučovou pružinu
  • konstrukční změny se týkají lamely, přítlačného talíře, vypínacího ložiska, vidličky ložiska, pojistná perka,... 


a do toho pro větší přehlednost a snažší orientaci

(díly pro B1000/M22/M24)

  • lamela bez tlumení kmitů a rázů
  • původem z B1000/M22/M24
  • průměr lamely ø 180 mm
  • lze ji použít i do vozu Wartburg, ale nižší komfort při řazení (kope)

a ještě k tomu

(pro B1000)

  • původem z posledních B1000 od (???) 1988
  • celá spojková sada jiná (sertvačník, lamela, přítlačák, ložisko, vidlička ložista)
  • průměr lamely ø 200 mm
  • zřejmě to souvisí i se změnou typu ovládání spojky z hydraulického (hlavní spojkový válec - pracovní válec) na mechanický, tedy lankem (lano v bowdenu)
  • nelze ji bez dalších úprav použít do vozu Wartburg


různá provedení spojkové lamely

      Když si to tady tak sumíruju a procházím pořád dokola, tak přicházím na to, že vyjma úplně prvního provedení (s gumovými špunty) jsou lamely vzájemně záměnné. A to i lamely z B1000/M22/M24 (bez tlumičů torzních kmitů). Tady na fotkách jsou různá provedení lamel pro W353 a to jak materiálem obložení, tak i provedením samotného kotouče těla lamely. Dobře je to vidět na délce "čůra" s tisícihranem a na jeho provedení.

      Přítlačné kotouče spojky libovolně záměnné nejsou, liší se totiž i další související díly - třeba vypínací ložisko, vidlička vypínacího ložiska,... 


Wartburg 1.3

      Bude následovat!

  • 27/12 (22:30 - 02:45) - silně pracovní verze - je 02:45, já padám na hubu, ale slib je slib - v následujících dnech bude doučesáno, opraveny obrázky a doplněny další informace
  • 28/12 (11:00 - 12:15) - trochu učesáno a doplněno tak, aby to snad dávalo smysl i pro druhé, na obrázky dojde prostě příště
  • 29/12 (10:00 - 12:00, 17:15 - 21:30) - doplněna nějaká čísla, podrobnosti, reload změněných obrázků
  • 30/12 (10:00 - 11:00) - doplnění dalších obrázků, textů

 


|     |   eisenacher.cz   |   trabime.cz   |   wartburg-klub.cz   |   twrc.cz   |   krtekracingteam.cz   |      |      |

 

X

Right Click

No right click