Vodní pumpa - repase, oprava
"Oprava samotná není nějak složitá, je ale náročná na dílenské vybavení, šikovnost, zkušenosti a na "štěstí"..."
popis závady - porucha:
- závada se začne projevovat ukapáváním chladící kapaliny z jedné nebo druhé strany hřídele vodní pumpy
- druhým možným projevem budoucího problému je velká vůle v ložisku vodní pumpy (u vrtule chladiče) nebo u řemenice a doprovodný zvukový efekt (hrčení, klepání, pískání,...)
demontáž, rozebírání:
- viz Výměna těsnění pod hlavou
- hlavu motoru sundat z bloku motoru
- naložit do nafty (po cca týdnu lépe povolí všechny šroubové spoje)
- rozebrat (pozor na záludnosti - segerovky, vymezovací trubičky, postupovat podle sestavení celku)
- důkladně očistit všechny prostory a dosedací plochy, připravit si potřebné (doporučuji nové, nepoužité) náhradní díly podle seznamu KND
- opravit poškození vzniklá demontáží
sestavení celku (z Katalogu náhradních dílů, podle provedení/roku výroby):
do září 1977
od září 1977 do května 1985
od května 1985
montáž:
- podle sestavení celku postupovat při montáži zpět
- všechny díly skládat "na mastno", kvalitní mazivo/vazelína usnadní případné další rozebírání
- POZOR na poškození ucpávek a zábrusových ploch na vrtulce, ucpávkách, víčkách
- namazat před montáží ložiska, možno použít ložiska krytá
- namazat dosedací plochy těsnění vodní pumpy vazelínou, dotěsní případné drobné nedokonalosti
- viz Výměna těsnění pod hlavou
rady navíc:
- montáž hlavy motoru na blok viz Výměna těsnění pod hlavou
- nové těsnění pod hlavu, namočení nového těsnění do oleje, mazání svorníků/šteftů
- dotažení hlavy, pořadí dotažení, 50 Nm + 30 st. (nebo 60 Nm), kontrola dotažení po ujetí cca 50 km a ohřátí...
fotky z jedné takové repase: (abyste věděli, jak to může ve skutečnosti i vypadat - auto normálně jezdilo a nebylo ani extra hlučné)