Seřízení zapalování Wartburg / Barkas
Kabely od přerušovače musí být připojeny k zapalovacím cívkám podle pořadí. Na destičce zapalování jsou vyražena čísla odpovídající číslu válce. Tedy v případě, že nedošlo k výměně kabelů (je použita originál část instalace).
1. válec - zelená
2. válec - zelená / červená
3. válec - zelená / černá
Postup seřízení:
- odpojíme aku
- vyšroubujeme zapalovací svíčky
- do 1. válce zašroubujeme číselníkový úchylkoměr (hodinky) - 1. válec je ten ze strany spojky motoru (vedle vodní pumpy, nejdál od zapalování)
- zapneme zapalování, pomocí klínového řemene pomalu otáčíme motorem až po horní mrtvý bod 1. válce, stupnici hodinek nastavíme na“0”
- v této poloze klikového hřídele změříme listovou měrkou vzdálenost kontaktů přerušovače a je-li třeba, seřídíme ji na 0,4 ± 0,05 mm (povolením šroubu a nastavením nosu kladívka excentrem)
- připojíme aku a zapneme zapalování
- kontrolní svítilnu připojíme k pásku ke kladívku 1. válce ke kondenzátoru a na kostru motoru. Motor pootočíme zpět asi o 40° proti směru otáčení, potom pootáčíme v opačném směru tak dlouho, až se kontrolní svítilna rozsvítí a tak signalizuje odtrh přerušovače 1. válce. Bod zážehu je ideálně 3,58 ± 0,31 mm před horní úvratí…
- v případě odchylky pootočíme celou základovou deskou zapalování a upravíme seřízení bodu zážehu.
- hodnoty 2. a 3. válce se seřizují obdobně, jen se pootáčí jen samotným kladívkem válce, ne celou deskou.