Seřízení zapalování Wartburg / Barkas


      Kabely od přerušovače musí být připojeny k zapalovacím cívkám podle pořadí. Na destičce zapalování jsou vyražena čísla odpovídající číslu válce. Tedy v případě, že nedošlo k výměně kabelů (je použita originál část instalace).

1. válec - zelená
2. válec - zelená / červená
3. válec - zelená / černá

      Postup seřízení:

  • odpojíme aku
  • vyšroubujeme zapalovací svíčky
  • do 1. válce zašroubujeme číselníkový úchylkoměr (hodinky) - 1. válec je ten ze strany spojky motoru (vedle vodní pumpy, nejdál od zapalování)
  • zapneme zapalování, pomocí klínového řemene pomalu otáčíme motorem až po horní mrtvý bod 1. válce, stupnici hodinek nastavíme na“0” 
  • v této poloze klikového hřídele změříme listovou měrkou vzdálenost kontaktů přerušovače a je-li třeba, seřídíme ji na 0,4 ± 0,05 mm (povolením šroubu a nastavením nosu kladívka excentrem)
  • připojíme aku a zapneme zapalování
  • kontrolní svítilnu připojíme k pásku ke kladívku 1. válce ke kondenzátoru a na kostru motoru. Motor pootočíme zpět asi o 40° proti směru otáčení, potom pootáčíme v opačném směru tak dlouho, až se kontrolní svítilna rozsvítí a tak signalizuje odtrh přerušovače 1. válce. Bod zážehu je ideálně 3,58 ± 0,31 mm před horní úvratí…
  • v případě odchylky pootočíme celou základovou deskou zapalování a upravíme seřízení bodu zážehu.
  • hodnoty 2. a 3. válce se seřizují obdobně, jen se pootáčí jen samotným kladívkem válce, ne celou deskou.

 


|     |   eisenacher.cz   |   trabime.cz   |   wartburg-klub.cz   |   twrc.cz   |   krtekracingteam.cz   |      |      |

 

X

Right Click

No right click